文告:取消举办“2021年度第35届雪隆森中学华罗庚杯数学比赛”/ Notis: Pembatalan Pertandingan Matematik Piala Hua Lo-Geng Antara Sekolah-sekolah Menengah Di Selangor, Kuala Lumpur Dan Negeri Sembilan Yang Ke-35 (Tahun 2021)

日期: 2021年6月1日

敬致: 雪隆森区各中学

近来国内的新冠肺炎疫情反弹、确诊病例暴增,死亡病例也越来越多。为了阻断新冠肺炎病毒传播链及遏制疫情继续恶化,我国政府从2021年6月1日开始至6月14日在全国实施首阶段为期两周的全面封锁(Total Lockdown),政府展开了更严格的防疫措施并严厉把关不松懈。

为了遵守政府指示及配合政府实行的防疫标准作业程序(SOP),包括禁止举办群聚活动、保持人身距离以减低感染风险,同时也为了教师及学生的健康与安全着想,雪兰莪暨吉隆坡福建会馆与新纪元大学学院商讨后一致决定:取消举办“2021年度第35届雪隆森中学华罗庚杯数学比赛”

在政府实施全面封锁期间,雪隆福建会馆秘书处暂时关闭。如果有任何疑问,可通过电邮联络本会秘书处(secretariat@fujian-ren.com)或雪隆森中学华罗庚杯数学比赛工作小组(hua_lo_geng@newera.edu.my)。谨此通知。

防疫工作,人人有责;齐心抗疫,共克时艰!

谢谢并祝一切安康!

雪兰莪暨吉隆坡福建会馆
会长 :陈炳钟
文教委员会主任 :颜志杰 同敬启

Tarikh: 1 Jun 2021

Kepada: Sekolah-sekolah Menengah di kawasan Selangor, Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan Yang Ke-35 (Tahun 2021)

Sejak kebelakangan ini, wabak pandemik COVID-19 kembali bertambah buruk menyebabkan jumlah kes harian dan jumlah kes kematian semakin meningkat. Untuk mencegah penularan pandemik COVID-19, Kerajaan mengumumkan pelaksanaan sekatan pergerakan penuh dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di seluruh negara selama dua minggu dari 1 Jun hingga 14 Jun 2021.

Untuk mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP) yang ditetapkan oleh Kerajaan, ini termasuk melarang aktiviti berkumpulan, menjaga jarak fizikal untuk mengurangkan risiko jangkitan, dan demi kesihatan dan keselamatan semua guru dan pelajar yang terlibat, Persatuan Hokkien Selangor & Kuala Lumpur dan New Era University College memutuskan untuk membatalkan Pertandingan Matematik Piala Hua Lo-Geng Antara Sekolah-sekolah Menengah Di Selangor, Kuala Lumpur Dan Negeri Sembilan Yang Ke-35 (Tahun 2021).

Semasa pelaksanaan sekatan pergerakan penuh dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), sekretariat Persatuan Hokkien Selangor & Kuala Lumpur ditutup sementara. Sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi sekretariat Persatuan Hokkien Selangor & Kuala Lumpur dengan menghantar emel ke “secretariat@fujian-ren.com” atau Urusetia Pertandingan Matematik Piala Hua Lo-Geng Antara Sekolah-sekolah Menengah dengan menghantar emel ke “hua_lo_geng@newera.edu.my”.

Setiap orang memainkan peranan penting untuk mencegah penularan pandemik COVID-19. Marilah kita bersama-sama meneruskan agenda memerangi pandemik COVID-19.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Pengerusi: Tan Peng Chung
Ahli Jawatankuasa Kebudayaan Dan Pendidikan: Gan Zhi Jie
Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur

This entry was posted in 文告, 文教委员会, 雪隆福建会馆活动 and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.