正式通告:吉隆坡福建义山暨聚福阁重新开放与到访须知/Pengumuman Rasmi:Pembukaan Semula Kolumbarium dan Perkuburan Hokkien Kuala Lumpur dan Syarat Masuk ke Kawasan Tempat

日期:2020年11月18日

敬致:各位主家、承包商

随著政府允许吉隆坡区非穆斯林宗教场所重新对外开放,并规定同一时间内最多30人入场的限制后,本会辖下吉隆坡福建义山暨聚福阁决定于2020年11月23日(星期一)正式对外开放;但为抑制疫情继续扩散,且顾虑到大家的健康与安全,本会特拟订几项到访须知,请各位主家/承包商严格遵守本会所推行的标准作业流程:

壹. 义山暨骨灰阁行政处将安排工作人员驻守在“聚福阁”入口处柜台,并为每位入阁者进行体温测量;每位入阁者也务必于入口处扫描My Sejahtera QR Code或手写登记和消毒洗手。谢绝洗手或登记者将被禁止入阁。

贰. 敬请各位主家/承包商自备口罩,并保持至少1米的安全社交距离。

叁. 为防止人潮聚集,提高感染风险,每次仅限30人入阁。

肆. 不鼓励70岁以上的长者及12岁以下的孩童到访。

伍. 行政处人员会在祭拜处以胶带张贴安全距离的站立位置,请各位祭拜者遵循。禁止在聚福阁内外逗留,膜拜或所需服务处理完毕后必须马上离开。

陆. 若有事务需要进入行政处办理,请委派1位代表进入,其余人在门外等候。进入者请先在柜台处以消毒洗手液洗手。

防疫工作,人人有责!谨此通知!谢谢!

雪隆福建会馆

会长 陈炳钟

总务 戴炳基 同敬启

Tarikh: 18 NOVEMBER 2020

Kepada: Semua Tuan Punya dan Kontraktor

Dengan merujuk kepada Perintah Kerajaan yang membenarkan rumah ibadat bukan Islam di Kuala Lumpur dibuka semula dengan syarat kehadiran had maksima 30 orang sahaja, Kolumbarium dan Perkuburan Hokkien Kuala Lumpur di bawah pentadbiran Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur (Persatuan) memutuskan bahawa secara rasminya Kolumbarium dan Perkuburan Hokkien Kuala Lumpur akan dibuka semula pada 23 November 2020 (Isnin); tetapi untuk Pencegahan Penularan Jangkitan Penyakit Coronavirus 2019, dan demi kesihatan dan keselamatan semua orang, Persatuan telah menetapkan beberapa perkara khusus untuk melawat ke kawasan tempat kolumbarium dan perkuburan tersebut. Sila ambil perhatian dengan teliti perkara berikut:

(i).Pejabat Pentadbiran Kolumbarium dan Perkuburan Hokkien Kuala Lumpur akan mengaturkan kakitangan di tempat kaunter pintu masuk “Good Fortune Pavilion” untuk mengukur suhu badan pelawat. Setiap pelawat perlu mengimbas Kod QR My Sejahtera atau berdaftar atas buku log, dan membasmi kuman/virus dengan membasuh tangan. Mereka yang enggan membasuh tangan atau mendaftar akan dilarang memasuki ke kawasan tempat tersebut.

(ii).Sila memakai pelitup muka anda sendiri dan mengamalkan jarak sosial selamat (social distancing) sekurang-kurangya 1 meter dari orang lain.

(iii).Untuk mengelakkan orang ramai berkumpul dan meningkatkan risiko jangkitan, hanya 30 pelawat yang dibenarkan masuk ke bangunan tersebut setiap kali.

(iv).Pelawat yang berusia lebih dari 70, dan kanak-kanak di bawah 12 tahun adalah tidak digalakkan memasuki kawasan tempat tersebut.

(v).Kakitangan pihak pentadbiran akan menggunakan pita untuk meletakkan tanda kedudukan berdiri dalam jarak selamat di kawasan tempat pemujaan, semua orang perlu mematuhi. Melepak atau menunggu di sekeliling kawasan bangunan adalah dilarang,  selepas pemujaan atau aktiviti keagamaan harus meninggalkan kawasan bangunan tersebut dengan segera.

(vi).Sekiranya anda perlu memasuki pejabat pentadbiran untuk urusan, sila lantik hanya seorang wakil untuk masuk, dan selebihnya akan menunggu di luar pintu. Sekiranya anda masuk, basuh tangan anda dengan pembersih tangan disinfektan di kaunter.

Bersama-sama kita cegah Covid-19, kita jaga kita!

Sekian, terima kasih!

Yang benar,

Pengerusi: Tan Peng Chung

Setiausaha Agung: Thay Peng Kee

Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur

This entry was posted in “聚福阁“, 吉隆坡福建义山, 雪隆福建会馆活动 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.