正式通告:威镇宫观音寺暂时不对外开放/Pengumuman rasmi:Kuala Lumpur Wei Zhen Gong Guan Yin Si ditutup buat sementara waktu untuk ramai

日期:2021年1月12日

敬致:各位善信大德

近日我国新冠肺炎疫情日趋严重,国内暴增多个感染群,单日确诊病例更是屡创新高。为了应对冠病疫情,降低我国医疗系统的负荷量,首相丹斯里慕尤丁于2021年1月11日(星期一)正式宣布雪隆区、槟城、马六甲、柔佛、沙巴、布城及纳闽从1月13日(星期三)开始实施行动管制令(MCO),为期2周,至1月26日止。

为遵守政府指示及配合政府展开的防疫措施以减低感染风险、阻断传播链以遏制疫情继续恶化。兹通知,雪兰莪暨吉隆坡福建会馆辖下之“威镇宫观音寺”将暂时关闭,不对外开放,至另行通知为止。

若各位善信大德有任何事务需要咨询,敬请拨打威镇宫观音寺办公处电话(+60-3-2070 8650)或通过电子邮件(wzg@fujian-ren.com)进行询问。

防疫工作,需要大家的相互配合!谢谢!

雪兰莪暨吉隆坡福建会馆

会长:陈炳钟

总务:戴炳基 同敬启

Tarikh: 12 Januari 2021

Kepada: Para penganut,

Sejak kebelakangan ini penularan COVID-19 semakin serius, penambahan kes harian juga sering mencatat angka tertinggi. Untuk mengatasi penularan wabak COVID-19 dan meringankan beban kerja dihadapi kakitangan KKM, Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin secara rasmi mengumumkan pada 11 Januari 2021 (Isnin) bahawa Pulau Pinang, Selangor, Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan), Melaka, Johor dan Sabah akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) mulai 13 Januari (Rabu) untuk jangka masa 2 minggu hingga 26 Januari 2021. 

Demi mematuhi prosedur operasi standard (SOP) langkah-langkah pencegahan wabak yang ditetapkan oleh Kerajaan untuk mengurangkan risiko jangkitan dan memutus rantai penyebaran Covid-19. Dengan ini dimaklumkan bahawa “Kuala Lumpur Wei Zhen Gong Guan Yin Si” di bawah pentadbiran Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur akan ditutup buat sementara waktu dan tidak akan dibuka kepada orang ramai sehingga diberitahu kelak.

Sekiranya mempunyai sebarang pertanyaan yang perlu dirujuk, sila hubungi telefon pejabat (+60-3-2070 8650) atau e-mel (wzg@fujian-ren.com) untuk bertanya.

Setiap orang mempunyai tanggungjawab untuk mencegah wabak!

Sekian, terima kasih!

Yang benar,

Pengerusi: Tan Peng Chung

Setiausaha Agung: Thay Peng Kee

Persatuan Hokkien Selangor dan Kuala Lumpur

This entry was posted in 妇女组, 威镇宫观音寺, 董事会, 雪隆福建会馆活动, 青年团 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.